چشمه‌علی یکی از مناطق گردشگری، باستانی و دیدنی شهر ری محسوب می‌شود و نقش یک تفرجگاه را دارد و در فصل گرم تابستان میزبان کودکان و نوجوانانی می‌شود که برای فرار از گرمای هوا در آن به آب تنی و آب بازی می‌پردازند و لحظات شادی دارند. اما در روزهایی که کرونا همچنان مساله اول کشور است، این همه ازدحام و رعایت نکردن فاصله اجتماعی و... نگران‌کننده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ری به تجمع کودکان در اطراف چشمه‌علی واکنش نشان داد. امیر مصیب رحیم‌زاده، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه اقدامی برای ممانعت از تجمع کودکان در اطراف چشمه‌علی و حفاظت از جان آینده‌سازان کشورمان انجام داده‌اند؟ گفت: تابلوی شنا ممنوع در محل چشمه‌علی نصب شده است، اما افراد و کودکانی که برای گذراندن اوقات فراغت به این محل مراجعه می‌کنند، قوانین مرتبط به شرایط فعلی کشور را رعایت نمی‌کنند. بنابراین نیروی انتظامی نیز باید به ما کمک کند تا بتوانیم از تجمع در اطراف چشمه‌علی و آبتنی در آب این چشمه تاریخی ممانعت کنیم. ما قدرت اجرایی لازم و کافی برای این کار نداشته‌ایم.

او اظهار کرد: از طرف دیگر باید سطح آگاهی افراد نسبت به تبعات تجمع در اطراف چشمه‌علی و تاثیر آن روی سلامت افراد جامعه را افزایش بدهیم. اگرچه ما کودکان و خانواده‌هایشان را ارشاد می‌کنیم و دغدغه سلامت اقشار مختلف جامعه را داریم، اما کار جلوگیری از تجمع اقشار مختلف جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان در اطراف چشمه‌علی بسیار مشکل است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اذري IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    2 0
    خب اينا بچن تو كه ولي هستي چرا خوابت برده !
    • ایرانی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
      0 1
      هیچ خودت هم می فهمی چی نوشتی !!